fredag 8 juli 2011

Död i andras ögon

Författare: Charlaine Harris
Originaltitel: Dead to the world
Översättare: Thomas Engström
Förlag: Månpocket
Utgiven: 2009
Bild från True blood guide

Bill drar iväg till Peru för att jobba med sitt vampyrregister. I Bon temps börjar det nya året med att Sookie snubblar över en halvnaken Eric, som har tappat minnet. Det visar sig att han har retat upp några häxor som kastat en förtrollning över honom. Medan de andra vampyrerna försöker reda ut situationen gömmer sig Eric hos Sookie som överväldigas över den nya Eric, som är så totalt olik den gamle. Naturligtvis slutar inte Sookies problem där. Hennes bror Jason försvinner och Alcides ex är ute efter henne.

Att säga att det hettar till mellan Eric och Sookie känns som en underdrift. I ärlighetens namnfick jag lägga ifrån mig boken några gånger, speciellt de gånger jag inte läste den hemma. För tänk om någon kunde läsa det jag läste…

Som vanligt blandas spänning med romantik (erotik) och en hel del humor. Och det är svårt att lägga ifrån sig boken när jag börjat läsa den.


Andra recensioner
Maritas bibliotek Bokhora Boksidan Aeskill’s blogg Kollega

Köpa boken
Adlibris Adlibris Bokus CDON.com

Inga kommentarer: